Jak zvony pekelné rozezní duši tvoji a ty budeš v mukách ďábelských očekávati příchod jeho. A v ten velký den pocítíš mocnou sílu, jež prostoupí tělem tvým, a vlna adrenalinu pekelného zpění krev tvou. Budeš-li v tento den náležitě připraven, on sám ti dovolí osedlati hřbet jeho a projíti branou, kteráž tvarem zvícím literu V přiková navždy srdce tvé k modle naší a Bohu "VÝKONU".

Text:Kevin Foto:Kevin & Radim


Honda VTR 1000F

Motor: Kapalinou chlazený 90° V-dvouválec, obsah 996ccm, vrtání x zdvih 98mm, největší výkon 81 kW (110 k) při 9000 ot/min, točivý moment 97 Nm při 7000 ot/min, 98x 66mm, kompresní poměr 9,4:1, výkon ventilový rozvod DOHC 4 ventily na válec karburátor PGM-FI se dvěma tryskámi na válec, zapalování řízené počítačem digitální s trojrozměrným mapováním

Přenos síly: Převodovka šestistupňová, spojka v olejové lázni, sekundární převod O-kroužkovým řetězem

Podvozek: Rám páteřový odlitý tlakovým litím, přední odpružení teleskopickou vidlicí s nastavitelným předpětím H.M.A.S a průměrem kluzáků 41 mm a zdvihem109 mm , vzadu kyvná vidlice z hliníkových profilů Pro-Link,H.M.A.S s nastaviteným. předpětím pružiny a zdvihem124 mm, přední brzda dvoukotoučová 296mm třípístková, zadní brzda kotoučová 220mm jednopístková , přední pneu 120/70 ZR17, zádní pneu 180/55 ZR17

Rozměry: výška sedla 810mm, světlá výška 135 mm, rozvor 1430 mm, vnější rozměry dך×v: 2050 × 710 × 1155 mm, suchá hmotnost 193 kg, objem palivové nádrže19 l, průměrná spotřeba paliva v testu 7,5 l (na 100 km), maximální rychlost 241 km/h

Cena: 299 000,-

Již od svého představení v roce 1997 je štíhlá a výkonná Honda VTR 1000F Firestorm nezaměnitelným a charismatickým strojem třídy Super Sport s motory o zdvihovém objemu 1000 ccm a to díky svému motoru, který zajišťuje slušné zrychlení a požitek ze sportovní jízdy. Zároveň díky dobrému podvozku splňuje vysoké nároky na dobrou ovladatelnost a relativně velké pohodlí obou jezdců. Pro modelový rok 2001 byla provedena řada úprav, které by měly zvýraznit víceúčelovost modelu VTR a posílit turistický potenciál pro dlouhé cesty.

Trocha techniky

Sportovní styl Firestormu je namíchán s nejnovější technologií uplatněnou v kompaktním čtyřdobém kapalinou chlazeném vidlicovém dvouválci s rozvodem DOHC o objemu 996ccm, jenž slouží zároveň jako centrální nosná část lehkého bezčepového rámu z hliníkové slitiny, který eliminuje úchyt čepu a nechává tak prostor pro uchycení kyvné vidlice na skříni motoru. VTR je vybaven mnoha dalšími sportovně koncipovanými konstrukčními prvky, které přispívají k nižší hmotnosti a umožňují lehké a přesné ovládání tohoto stroje. Jedné ze změn na Firestormu si všimnete ihned po usednutí na motorku. Nově tvarovanou štíhlou přístrojovou desku tvoří kombinace rychloměru a otáčkoměru. Otáčkoměr s bílým ciferníkem má prominentní postavení ve středu, zatímco černý ciferník rychloměru jakoby se částečně skrýval pod otáčkoměr.Z důvodu minimalizace emisí ve výfukových plynech je zde použit systém vstřikování přídavného vzduchu. Tento systém přivádí při fázi výfukového zdvihu do výfukového kanálu čerstvý vzduch, který umožní dodatečné spálení vyfukovaných zbytků paliva a škodlivin a zřetelně tak snižuje podíl oxidu uhelnatého a uhlovodíků ve výfukových plynech. Hodnoty emisí pak plní současnou evropskou normu EURO-1.

Pod plynem

Charakter dvouválce do V je u VTR cítit v každém kousku stroje. Po usednutí na motorku okamžitě zjistíte, že je stroj podstatně užší než čtyřválce a také máte pocit , že sedíte mnohem výš, než je tomu u sportovních strojů zvykem. Motorka by letos měla být uzpůsobena pro cestovnější použití a celkový posez jezdce by měl být vzpřímenější. Nevím, jestli jsem zestárnul nebo mám špatnou fyzičku, ale příliš pohodlný posez se mi najít nepodařilo. Motocykl zůstal tím starým dobrým sporťákem, ze kterého bolí ruce a na kterém spolujezdec touží, po ujetí několika kilometrů svižnou jízdou, poklidně a tiše zemřít. Není divu! Ostrá reakce na plyn a kvalitní brzdy se spolujezdcem dokážou pěkně zacloumat, a protože VTR postrádá jakékoli madlo, není jednoduché se na tandemu udržet. Co se ale starat o spolujezdce, když se při prudším otevření plynu začne přední kolo zdvihat rychle ze země. Na tomhle stroji se může člověk opravdu vydovádět. Motocykl potřebuje trochu zvláštní vedení, stejně jako ostatní vidlicové dvouválce. Podvozek má svoji hlavu a při rychlém překlápění ze zatáčky do zatáčky se musí lehce tlačit tělem, ale tenhle styl jízdy se vám bude spíš líbit, než naopak. Způsobu jízdy potom bude odpovídat spotřeba. Není nejvyšší, ale za celou dobu testu jsem se s VTR nedokázal dostat pod 6l/100km. Na druhou stranu ale stroj ani při největším řádění nevzala Honda přes 8l/100km, takže to není zas tak hrozné. Přínosem je proto nová zvětšená palivová nádrž, do které se vejde o tři litry benzinu víc. Brzdy odpovídají standardu, ale kupříkladu brzdy na CBR 600 Sport jsou na podstatně vyšší úrovni. Vcelku dobře je potom odstupňovaná převodovka, která umožňuje kvalitní zátah hned od nízkých otáček, jen mezi jedničkou a dvojkou je trochu větší mezera a je nutno si na to zvyknout. Odpružení Pro-Link s nastavitelným předpětím pružiny a expanzním útlumem plyno-kapalinového tlumiče systému H.M.A.S a přední teleskopická vidlice stejného systému umožňují opravdu individuální nastavení. Překvapit může poměrně velký úložný prostor pod sedlem a výklopné háčky pro uchycení zavazadel. Řidič má trochu problém s pohledem za sebe, protože zpětná zrcátka jsou sice perfektního vzhledu, ale není toho v nich příliš vidět. V kapotáži je integrována nová lehčí přístrojová deska s ručičkovým bíle podbarveným otáčkoměrem uprostřed a vlevo umístěným rychloměrem. Napravo je potom multifunkční display s digitálním ukazatelem paliva, teploty, počtu ujetých kilometrů a hodinami. Motocykl je vybaven bezpečnostním systémem zapalování H.I.S.S.

Přes horizont

VTR 1000F Firestorm není určen do rukou nepřipravených začátečníků a ačkoli jeho výkon nestoupá až do nebes, je stále jedním z předních představitelů sportovních motocyklů. Jeho postavení na trhu zlepšuje všestranné (a třeba i turistické) využití i příznivá cena. Jako motocykl s charismatickým dvouválcovým motorem je za cenu 299 000 Kč opravdovou třešničkou na dortíku jménem Honda.




Komentáře k článku
autor: GqFPNXaRJX mail: torttc@ldtlaq.com
1.5.2015
dRBGNHDT
Q80b45 ahkfhgnoyhou, [url=http://himxxfdpmvob.com/]himxxfdpmvob[/url], [link=http://mtpetdsnabkn.com/]mtpetdsnabkn[/link], http://gsjcdbooggwc.com/

autor: LwPLaFxUI mail: auwkgl@mlhkyx.com
2.1.2011
GYoHqaEUNsCZoRgVgi
PmM1eg emqmorksqzgn, [url=http://qngfpswedieg.com/]qngfpswedieg[/url], [link=http://emgaaghuxxin.com/]emgaaghuxxin[/link], http://lsznqdmkrtpn.com/

autor: Pavel mail:
24.2.2003
Je to Honda!
Ta cena je myslím daná hlavně tím, že je to Honda a každej proto spoléhá na její spolehlivost. Nevim jak se sice prodávaj, ale když má někdo dvouválec do V, tak ho jen tak neprodá. Já bych ho aspoň neprodal :o)

autor: derek mail:
21.2.2003
ceny starších?
Nová má dobrou cenu v porovnání s konkurencí, ale já sháním starší a pod 150 tis nejde nic sehnat a to i když je to ročník 97. Můžete mi někdo říct, proč se ty potvory tak drží v ceně? kvalita, nebo proč? diky

autor: Anti Conan mail:
14.1.2003
To Conan
Jel jsem na ni jen jednou a byl sem vyklepanej jak startka. Na mě je silná až moc.

autor: Conan mail:
14.1.2003
No, nevim
VTR byla moje první silná motorka a nepříjde mi, že by byla nějak šíleně výkoná. Je to sice dvouválec, ale jeden z nejslabších. To taková Ducati nebo Aprilia, to je jinej rachot!!